Jäsentiedote

1) JÄÄKIIPEILYTORNI KEVÄTTAUOLLE

Kelit lämpenivät sen verran paljon, että seuran jääkiipeilytorni on nyt laitettu kevättauolle ja jäädytys on lopetettu. Nyt annetaan jäämassojen sulaa kaikessa rauhassa. Kun torni on luonut kuorensa ja sinne on taas turvallista mennä, aloitamme siellä drytooling- sekä sporttikiipeilyvuorot. Kyllä, kuulit oikein, tornilla voi kiivetä myös ”sormilla ja varpailla” kunhan ruuvaillaan sinne muitakin kuin drytooling-otteita. Seuraamme koko ajan tietysti COVID-19-tilannetta ja toimimme vastuullisesti sen mukaan. Summa summarum: jääkiipeilytorni on nyt karanteenissa ja sinne ei saa mennä erittäin suuren loukkaantumisvaaran vuoksi kunnes annamme taas luvan.

2) KIIPEILYKESÄLEIRIT 2020

Väliaikatiedote: Oulun kiipeilyseura -91:n järjestämät tulevan kesän kesäleirit ovat suunnitteilla, mutta päätöksiä leirien toteutumisesta ei voida tehdä ennen kuin ollaan varmoja siitä, kuinka pitkään nykyinen tilanne jatkuu. Seuraamme tilannetta ja ilmoitamme leireistä niiden toteutuessa. Myöskään ilmoittautumisia ei voida epävarman tilanteen vuoksi ottaa vastaan. Oulun Kiipeilykeskus on myös sulkenut ovensa toistaiseksi hallituksen antaman linjauksen mukaisesti.  Alla tietoa leireistä ja ajankohdista, jolloin ne toteutuisivat tilanteen hellittäessä:

Leiri 1: 1.-5.6. klo 9-14
Leiri 2: 8.-12.6. klo 9-14
Leiri 3: 15.-18.6. klo 9-14

Mikäli leirit toteutuvat, ne ovat avoimia kaikille 8-16-vuotiaille ja ne pidetään Oulun Kiipeilykeskuksella (Paakakatu 7). Leirien hinta tulee olemaan 110€, paitsi leiri 3 (4pv leiri, 95€). Hintaan sisältyy ohjaus, välipalat, kiipeilyvarusteet ja Oulun kiipeilykeskuksen sisäänpääsy. Lisätietoja ja kysymykset kesaleiri@oulunkiipeilyseura.fi, ja muistathan että ilmoittautumisia emme voi ottaa vastaan koronatilanteen vuoksi. Tiedotamme asiasta heti mikäli olosuhteet sallivat leirien pitämisen.

3) KESÄN KIIPEILYKURSSIT

Kesälle olemme tietysti ehtineet jo suunnitella kalliokiipeilyn perus- ja trädikursseja. Kurssien ajankohdat tulisivat olemaan peruskurssin osalta toukokuun loppu (Sonka tai Patamankallio, 15.-17.5.2020) ja trädikurssin osalta juhannuksen jälkeinen viikonloppu (Dödlarsberget, 26.-28.6.2020). Kursseja ei luonnollisesti voida lyödä lukkoon ennenkuin koronatilanne hellittää, siispä tyydymmekin nyt ainoastaan ilmoittamaan mahdolliset kurssiajankohdat. Mikäli kurssit voidaan järjestää, tiedotamme niistä erikseen, mutta innokkaimmat voivat merkitä mahdolliset kurssiviikonloput jo kalenteriinsa varmuuden vuoksi ylös.

4) MITEN PÄÄSEN KIIPEÄMÄÄN?!

Vaikka sisäkiipeilypaikat ja jäätorni ovatkin nyt suljettuina, haluaisimme muistuttaa että Oulun lähiympäristössä on huomattavan hyvät boulderointimahdollisuudet ulkokivillä, ja esimerkiksi seuralta voit vuokrata crashpadeja (5€/vrk) mikäli et sellaista itse omista. Bouldereista mainittakoon nyt ainakin Lumijoen boulderit, Hyttyskivi, Luohua ja Raahen Mansikkakallio. Merikosken muurilla on myös napakkaa köysittelyä tiedossa. Koko paletti löytyy osoitteesta 27crags.com (etsi esimerkiksi Team Oulun paikat), ja seuran vuokrakamoista kannattaa olla yhteydessä välinevastaavaan, varusteet@oulunkiipeilyseura.fi. Muistathan käyttää myös ulkona kiipeillessä tervettä järkeä näin korona-aikaan!

5) SEURAN KEVÄTKOKOUS

On erittäin todennäköistä että joudumme siirtämään säännöistä poiketen seuran kevätkokouksen poikkeustilan jälkeiseen ajankohtaan. Seuraa myös tähän liittyvää tiedottelua virallisilla (nettisivut, sähköposti, Facebook) kanavilla.

6) KIIPEILYSTADION-HANKE

Seura on suunnittelemassa Nallikariin kesä- ja talvikiipeilyn mahdollistavaa isoa kiipeilystadionia. Kaikille hankkeesta kiinnostuneille (eli toivottavasti kaikille teille kiipeilijöille!) on tarkoitus järjestää seurailta jossa käydään hankkeen tavoitteet ja tila läpi mahdollisimman tarkasti ja suunnitellaan yhdessä tulevaa toimintaa. Tämäkin suunnitteluilta järjestetään sitten kun olosuhteet sen sallivat, mutta laittakaa jo korvan taakse, tiedossa mielenkiintoista asiaa!