Skip to content

Lähestyminen 0,5 km Topo 27crags, Borrbult, PDF-suora linkki

Sijainti: Älvsby, Ruotsi.

Kenelle

Sporttikiipeilyyn, eniten saa irti, jos yläpään kuutoset ranskalaisella asteikolla sujuvat. Helpompiakin reittejä riittää päiväksi aloittelijalle, kannattaa pysähtyä Dödan reissulla. Kalliot ovat pystysuoria ja kivi on kiteisempää kuin esimerkiksi Dödlarsbergetillä. Alueelta löytyy myös paljon bouldereita.

Ajo-ohjeet

Aja ensin Haaparantaan ja sieltä hyvää ruotsalaista rantatietä hieman Luulajan ohi. (Ei tarvitse poiketa kaupunkiin.) Kaupungin jälkeen käänny tielle nro 94 (oikealle) Arvidsjauriin. Jos pian tielle käännyttyäsi näet maininnan, että tietä pääsee myös Älvsbyhyn, niin olet oikealla tiellä. Aja tietä melkein Älvsbyhyn asti. Juuri ennen Älvsbytä tulee risteys, josta pitää kääntyä oikealle. Risteyksessä on mm. kyltit: Vidsel 33, Storfors ja Jokkmokk. Aja tätä noin kilometri, kunnes oikealla puolen kallion juuressa on levähdyspaikka. Parkkeeraa tähän ja lähde puuportailla alkavaa polkua ylöspäin. Polku haarautuu vasemmalle ylöspäin vanhan hakkuuaukion reunassa, jatka tätä kunnes tulet Kärleksklippanin päälle, reitit alkavat heti kallionreunan alta. Voit joko laskeutua köydellä tai kiertää oikealta, myös muut kalliot löytyvät oikealta.

Sesonki

Huhtikuusta syyskuuhun.

Majoitus

Joen vastarannalla Älvsbyssä on leirintäalue. Aja sillan yli Älvsbyhyn, käänny heti oikealle ja seuraa leirintäalueen viittoja.

Vesi ja muut palvelut

Paikalla ei ole vettä vaan se on tuotava mukana. Älvsby on lähellä. Vessaa ei ole, metsä tarjoaa palvelut.

Muuta huomioitavaa

Jos oikaisee lähestyttäessä, voi eksyä. Parkkipaikalta eteenpäin näkyvä korkeampi kallio on ollut pitkään poissa kiipeilykäytöstä, mutta tilanne saattaa olla muuttumassa.