Syystiedote

Pitkä ja kuuma kiipeilykesä alkaa olla takanapäin, mutta ei hätää. Kiipeilyseura tarjoaa ohjelmaa myös syksyn pimeneviin iltoihin.

Kiipeilyvuorot

Seuran kiipeilyvuorot ovat jo hyvässä vauhdissa, kiikuille pääsee Kiipeilykeskuksella tiistaisin klo 20 – 22 ja Puokkarilla torstaisin klo 19 – 22. Virpiniemen vuoro ei enää jatku, koska keväällä vuorolla kävi vain muutama kiipeilijä.

Pelastuskurssi

Syyskuun lopulla järjestettävä pelastuskurssi täyttyi nopeasti, mutta tälle syksylle on mahdollisesti tulossa toinenkin kurssi. Jos olet kiinnostunut kurssista, ilmoittaudu sen tiedotuslistalle täällä.

Köysikiipeilyn SM-kisat

Oulun kiipeilykeskus isännöi köysikiipeilyn SM-kisoja 25. lokakuuta. Kiipeilyseurakin on menossa mukana, tervetuloa vierailemaan ständillämme kisojen aikana!

Seura tukee jäseniensä osallistumista kisoihin 5 eurolla / jäsen. Alennuksen saa hoitamalla kisailmoittautumisen OKK:n tiskillä ja mainitsemalla samalla jäsenyydestään.

Kiipeilykeskukselle tarvitaan talkoolaisia kisoja edeltävällä viikolla otteiden irrottamiseen ja pesemiseen sekä reitintekijöiden avuksi. Myös kisapäivänä on tarvetta muun muassa toimitsijoille. Jos olet kiinnostunut talkoilemisesta, ilmoittaudu osoitteeseen paavo.hahtola(at)iki.fi. Kiipeilykeskus on luvannut talkoolaisille pienen palkinnon kiitokseksi avusta. Toivomme talkoisiin runsasta osanottoa!

Syyskokous ja pikkujoulut

Seuran syyskokous järjestetään Kiipeilykeskuksen saunatiloissa torstaina 30.10. klo 18 alkaen. Kokous on kaikille avoin ja siellä valitaan ensi vuoden hallitus. Jos hallitustyöskentely kiinnostaa, ilmoita halukkuudestasi kokouksessa tai jo etukäteen Henrille tai muille hallituksen jäsenille.

Kokouksen jälkeen ilta jatkuu seuran pikkujoulujen merkeissä. Tarjolla on pientä naposteltavaa ja saunakin on lämpimänä.

Kiipeilykenkien pohjautus

Seura tulee järjestämään muutaman kerran vuodessa kiipeilykenkien pohjautustempauksia, joissa seura kustantaa jäsenilleen kenkälähetysten postimaksut. Syksyn ensimmäinen kenkäkeräys järjestetään Puokkarin vuoroilla 18.9. ja 25.9., jonka jälkeen kengät lähetetään pohjautukseen. Pohjautus kestää n. 1-2 viikkoa. Jos siis kenkäsi ovat joko kulumassa puhki tai jo kuluneet, niin kannattaa hyödyntää tätä jäsenetua! Pohjautus maksaa 37 euroa.

Jääkiipeily

Seuran jääkiipeilytorni muuttaa uuteen osoitteeseen, koska Tukes katsoi vanhan paikan olevan sopimaton kiipeilykäyttöön. Uudesta sijainnista tiedotetaan tarkemmin syksyn kuluessa, mutta jäätä päästään näillä näkymin kiipeämään tulevana talvena myös Oulussa.

Seura pyrkii panostamaan jääkiipeilyyn myös usean reissun ja kurssin voimin. Perinteisen itsenäisyyspäivän reissun lisäksi tämän vuoden puolella järjestetään mahdollisesti myös peruskurssi. Jääkiipeilykursseista kiinnostuneiden kannattaa ilmoittautua kurssien tiedotuslistoille, sillä mitä enemmän listalla on porukkaa, sitä todennäköisemmin kurssi myös järjestetään! Tiedotuslistoille voi klikkailla itsensä täältä.

OKS:n jäsenet voivat vuokrata myös seuran jääkiipeilyvälineitä, lisää tietoa välinevuokrauksesta löytyy täältä.

Jäsenkysely

Kesän alussa toteutettuun jäsenkyselyyn tuli kaikkiaan 59 vastausta, kiitos kaikille palautetta antaneille!

Kyselyn perusteella seuran toiminnassa parasta ovat yhteisöllisyys, laadukkaat kurssit ja ilmaiset kiipeilyvuorot. Jäsenyyttä pidettiin edullisena ja sen tuomia etuja hyvinä.

Kehittämiskohteita ovat etenkin seuran näkyvyys sekä reissujen ja kiipeilyvuorojen ajankohdat. Reissuja ja ulkokiipeilykursseja toivottiin olevan jatkossa enemmän, samoin toivottiin pelastus-, tekniikka- ja jäätikkökursseja.

Pyrimme kehittämään seuran toimintaa palautteen pohjalta. Seuran verkkosivuille on suunnitteilla palautelaatikko, jonne voi jättää ruusuja ja risuja jatkossakin. Lisää kyselyn tuloksista voi lukea täältä.

Kaikkien vastaajien kesken arvottiin kiipeilyaiheinen lahjakortti. Tällä kertaa arpaonni suosi Antti J:tä, onnittelut! Voittajaan on oltu yhteydessä henkilökohtaisesti.

Syksyisin terveisin,
Heidi ja OKS:n hallitus